Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2015

Παρουσίαση των θεμάτων της χθεσινής συνεδρίασης



ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΔΡΟΥ
Μια ακόμη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου χωρίς πολλά θέματα, μόλις πέντε (5), με επιπλέον άλλα  δύο (2) προ ημερησίας διάταξης (συνολικά 7) και με αρκετές απουσίες για μια ακόμα φορά των εκλεγμένων συμβούλων μας, πραγματοποιήθηκε χθες, 14 Σεπτεμβρίου 2015, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου Άνδρου.

Αυτή τη φορά η συζήτηση έγινε σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον, καθώς οι διαφορετικές απόψεις που ακούστηκαν, κυρίως από τον επικεφαλή της ελάσσονος αντιπολίτευσης Γιάννη Καπάκη, δεν συνοδεύτηκαν απο μέρους της συμπολίτευσης από κραυγές, ύβρεις και προσωπικούς χαρακτηρισμούς, κάτι που οφείλουμε να το επισημάνουμε. Μακάρι αυτό να συνεχιστεί και στο μέλλον, έτσι ώστε οι συζητήσεις στα δημοτικά συμβούλια να διεξάγονται πολιτισμένα, με ευπρέπεια, με τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και με σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις.

Οφείλουμε εδώ να επισημάνουμε ότι,τα προ ημερήσιας διάταξης θέματα που έφερε ο Πρόεδρος του Δ.Σ. στο Συμβούλιο, δεν ήταν κατεπείγοντα, όπως ρητά προβλέπει στις περιπτώσεις αυτές ο Κανονισμός, θέμα που έθιξε ο Γιάννης Καπάκης, ψηφίστηκαν ωστόσο, ομόφωνα καθώς αφορούσαν:

1) τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού ύψους 500.000€ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για την προμήθεια τριών κομποστοποιητών και δύο μηχανημάτων πολτοποίησης ξύλινων κλαδιών και

2) την υποβολή πρότασης σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για εξασφάλιση χρηματοδότησης για την διενέργεια του Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου το 2016 με την συμμετοχή άλλων δύο ευρωπαϊκών χωρών.

Όσον αφορά τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, πρώτο θέμα ήταν και πάλι μια αναμόρφωση του προϋπολογισμού του Δήμου μας, όχι εκτεταμένη αυτή τη φορά, αλλά μόλις, όμως (15) ημέρες από την προηγούμενη μεγάλη, η οποία σημειωτέον ακόμη δεν έχει εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου. Το θέμα αυτό ανάδειξε ο Γιάννης Καπάκης, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι:  η νέα τροποποίηση ήρθε προς ψήφιση με αυξομειώσεις πιστώσεων ορισμένων κωδικών διαμέσου του αποθεματικού, χωρίς την έγκριση της προηγούμενης αναμόρφωσης από την αρμόδια ελεγκτική αρχή.
Σημειωτέον, ότι στα απολογιστικά στοιχεία της πορείας εκτέλεσης εσόδων-εξόδων μηνός Αυγούστου 2015 έχει ενσωματωθεί η μη εγκεκριμένη και αναρτημένη στο Διαύγεια υπ’  αριθμ.  9/2015 αναμόρφωση του Π/Υ.

Για άλλη μια φορά η τροποποίηση του προϋπολογισμού ήρθε χωρίς εισήγηση, αφού μοιράστηκε μόλις στην έναρξη της συνεδρίασης και αυτός ήταν ο λόγος που ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης καταψήφισε την πρόταση. Όπως τόνισε ο Γιάννης Καπάκης, δεν είναι η πρώτη φορά που ο αρμόδιος Aντιδήμαρχος εισάγει εσπευσμένα αναμόρφωση του προϋπολογισμού στο Δημοτικό Συμβούλιο την ίδια ημέρα που συζητείται προηγουμένως το θέμα και στην Οικονομική Επιτροπή, με αποτέλεσμα οι Δημοτικοί Σύμβουλοι να μην έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να ενημερωθούν και να αναγκάζονται να αποφασίσουν στα τυφλά.

Θα μπορούσε ο κ. Βουραζέρης, αν πραγματικά επεδίωκε την έγκαιρη ενημέρωση των Συμβούλων, όπως προβλέπει και ο νόμος και επιβάλει η έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας,  να είχε στείλει στους Δημοτικούς Συμβούλους από την Παρασκευή, που μοιράστηκε η ημερήσια διάταξη των θεμάτων του Δ.Σ. και την εισηγητική έκθεση της αρμόδιας Οικονομικής Υπηρεσίας με την αναλυτική αιτιολόγηση των αυξομειώσεων των κωδικών, με τρόπο σαφή και τεκμηριωμένο. Οι τροποποιήσεις του δημοτικού προϋπολογισμού είναι κρίσιμης σπουδαιότητας οικονομικές πράξεις και ως τέτοιες πρέπει να αντιμετωπίζονται από τη δημοτική αρχή.


Όσον αφορά τα υπόλοιπα θέματα, η συζήτηση περιορίστηκε, κυρίως, στα δύο τελευταία που αφορούσαν τις απ’ ευθείας αναθέσεις μελετών στην Αναπτυξιακή Κυκλάδων Α.Ε.

Πιο συγκεκριμένα, το 4ο θέμα αφορούσε την απευθείας ανάθεση εκπόνησης μελέτης νέου Παιδικού Σταθμού σε ιδιόκτητο οικόπεδο στη Χώρα, αντί συνολικού ποσού 45.000,00€ πλέον Φ.Π.Α.16% και το 5ο θέμα την απευθείας ανάθεση εκπόνησης ακτομηχανικής μελέτης για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην παραλία Μπατσίου μετά την κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου αντί συνολικού ποσού 20.000,00€ συμπεριλαμβανομένου του  Φ.Π.Α.

Και οι δύο απευθείας αναθέσεις ψηφίστηκαν ομόφωνα από τα μέλη του Δημοτικού μας Συμβουλίου.

Ωστόσο ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης  Γιάννης Καπάκης, παρά τη θετική ψήφο του, έκανε τις εξής παρατηρήσεις, οι οποίες ζήτησε να συμπεριληφθούν αυτούσιες στο σώμα της υπό έκδοσης απόφασης:

‘’ Και στις δύο περιπτώσεις η προσφυγή στη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης επουδενί δεν αιτιολογείται δεδομένου ότι ουδείς απρόβλεπτος, εξαιρετικός και κατεπείγον λόγος συντρέχει για την εκπόνηση αυτών των δύο μελετών που αφορούν δύο έργα γνωστά εδώ και πολύ καιρό στη διοίκηση του Δήμου και στην τοπική κοινωνία. Η δημοτική αρχή όφειλε να έχει προετοιμαστεί εγκαίρως και να έχει προβεί στη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας ή έστω στη συλλογή τριών προσφορών από έμπειρους μηχανικούς-μελετητές για τέτοια έργα, έτσι ώστε να προάγεται η διαφάνεια και ο υγιής ανταγωνισμός. Οφείλουμε όλα τα μέλη του Δ.Σ. να είμαστε προσεκτικοί όταν εγκρίνουμε τέτοιες απ’ ευθείας αναθέσεις καθόσον ενεργούμε ως «διατάκτες» σύμφωνα με το δημόσιο λογιστικό και εμπίπτουμε στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και συνεπώς σε ενδεχόμενο καταλογισμό.


Σκοπίμως η διοίκηση κοστολόγησε τη δαπάνη της μελέτης του νέου Παιδικού Σταθμού της χώρας στο ποσό των 45.000 Ευρώ έτσι ώστε να της επιτρέψει να τη δώσει με απ’ ευθείας ανάθεση στην Αναπτυξιακή Κυκλάδων, μια εταιρεία που κανείς δεν μας έχει ενημερώσει με τεκμηριωμένα στοιχεία εάν είναι επαρκώς στελεχωμένη, με πόσους και ποιους μηχανικούς εξειδικευμένους, ποια παρόμοια έργα και για λογαριασμό ποιών φορέων έχουν αυτοί εκπονήσει στο παρελθόν, ποιοί είναι οι συνεργάτες της Αναπτυξιακής που διαθέτουν την ειδική εμπειρία για τη σύνταξη της ακτομηχανικής μελέτης κ.α.  Σημειώνεται επίσης ότι από τα ισολογιστικά στοιχεία της, προκύπτει ότι πρόκειται για εταιρεία που συχνά εμφανίζει ζημίες (π.χ. -40.876 Ευρώ για το 2014, -87.067 Ευρώ για το 2011, αλλά και όταν ακόμα εμφανίζει κέρδη αυτά κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα).

Ποιος θα μας εγγυηθεί άραγε ότι οι δύο μελέτες μας θα συνταχθούν από στελέχη της ίδιας της Αναπτυξιακής σύμφωνα με όσα αυστηρά ορίζει η παρ. 2 του άρθρου 268 του Ν. 3463/2006 και δεν θα υποκρύπτεται υπεργολαβία ?

Απορία προκαλεί επίσης το γεγονός ότι ο Δήμος Άνδρου αν και διαθέτει οργανωμένη Τεχνική Υπηρεσία με έμπειρους μηχανικούς, στον κύκλο των συνηθισμένων καθηκόντων των οποίων ανάγεται και η εκπόνηση μελετών κτιρίων, η διοίκηση του Δήμου προτίμησε να επιβαρύνει τον ισχνό προϋπολογισμό μας και να δώσει με απ’ ευθείας ανάθεση τη συγκεκριμένη μελέτη του παιδικού σταθμού στην Αναπτυξιακή Κυκλάδων αναφέροντας την απολύτως αόριστη αιτιολογία περί αδυναμίας του Τμήματος Τ.Υ του Δήμου Άνδρου να εκπονήσει τις εν λόγω μελέτες, χωρίς να εξηγεί επαρκώς που οφείλεται αυτή η δήθεν «αδυναμία».

Καλό θα ήταν ο κ. Δήμαρχος να μας επιδείξει την έγγραφη βεβαίωση του προϊσταμένου της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου μας ότι αδυνατεί αιτιολογημένα να εκπονήσει αυτές τις μελέτες. Αυτό άλλωστε απαιτεί κατά τον έλεγχό του και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Για το θέμα της σύνταξης της ακτομηχανικής μελέτης της παραλίας Μπατσίου λόγω της πολυπλοκότητας και της ιδιομορφίας του αντικειμένου, θα πρέπει να αναγράφεται ρητά στο Καταστατικό της Αναπτυξιακής Κυκλάδων (που δεν μας έχει γνωστοποιηθεί) ότι δύναται να αναλαμβάνει τέτοιου τύπου μελέτες και ότι διαθέτει και το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό για να τις υποστηρίξει».



Κλείνοντας δημοσιεύουμε τα θέματα που ήταν στην ημερήσια διάταξη.



1.    Αναμόρφωση προϋπολογισμού.

2.    Ανανέωση Προγραμματικών Συμβάσεων με ΟΑΕΔ

3.    Εξωδικαστική επίλυση διαφοράς

4.    Ανάθεση μελέτης νέου Παιδικού Σταθμού Χώρας Άνδρου στην ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΥΚΛΑΔΩΝ Α.Ε.

5.    Ανάθεση ακτομηχανικής μελέτης παραλίας Μπατσίου στην ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΥΚΛΑΔΩΝ Α.Ε